Fijn werken betekent: één aanspreekpunt voor al mijn ICT vragen

Bart van den Boom, directeur bij Arbor Steiger advies & engineering, over de samenwerking met Calmira.

“We stellen hoge eisen aan onze ict. Onze bestanden zijn groot en de programma’s waarmee we werken, vragen veel van het geheugen. Daarnaast is het belangrijk dat we snel bestanden kunnen delen en dat al onze mensen altijd over dezelfde informatie beschikken.”

Bart van den Boom is directeur van Arbor Steiger advies & engineering in Eindhoven. Hij startte in 2014 vanuit huis en inmiddels is zijn bedrijf gegroeid tot tien medewerkers. “Het is mooi dat Calmira, voorheen Inphos, steeds perfect met mijn bedrijf is meegegroeid.”

“We werken veel voor de bouwwereld en industrie. We vertalen de wensen van onze klanten naar tekeningen en berekeningen: wat is er nodig voor een veilige werkplek en hoe moet die eruitzien? De meerwaarde van goede apparatuur en goede ICT is voor mijn hele bedrijfsvoering enorm belangrijk. Dat gaat veel verder dan eenvoudig een mailtje kunnen sturen en komt mede doordat we met zulke zware programma’s werken.”

“Fijn werken, dat vind ik zelf superbelangrijk. En dat wil ik ook voor mijn medewerkers.”

Bart van den Boom, directeur Arbor Steiger advies & engineering

“Onze mensen kunnen hun dag grotendeels indelen zoals zij dat willen. Thuiswerken en flexibele werktijden, dat is geen probleem en heb je iets extra’s nodig om je werkplek beter passend te maken, dan kan dat ook. Daarnaast gaat bij ons alles digitaal; alle tekeningen, berekeningen en communicatie. We hebben een papierloos kantoor.”

Dat betekent: geen gedoe met ICT. Het moet gewoon snel en goed werken, zoals wij dat willen. Want voor ons is ICT een eerste levensbehoefte. Als er iets aan de hand is, ligt mijn bedrijf meteen stil. Daarom houd ik het liefste alles bij één partij: mijn netwerk, opslag, internet, telefonie, werkplekken, beveiliging en webhosting. Dat kan bij Calmira. Zij zijn ons aanspreekpunt, leveren een snelle service en ontzorgen ons.”

“Het meest tevreden ben ik over de breedte van de dienstverlening: één partij waar ik met al mijn vragen terecht kan en ze hebben overal een oplossing voor.”

Bart lacht: “We kunnen de medewerkers van Calmira soms echt uitdagen. Vanwege de programma’s en bestanden waarmee we werken, moest er een eigen netwerk met server aangelegd worden. Tel daarbij op dat we ook vanuit andere locaties werken, krachtige computers nodig hebben, graag plug and play oplossingen willen én altijd moeten kunnen vertrouwen op een stabiele internetverbinding. Dan begrijp je waarom ik een ICT-partner wil die bereikbaar is, snel reageert en weet hoe onze bedrijfsvoering werkt.”

“Calmira heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen. Elke vraag leg ik zonder twijfel bij ze neer. “

“Het geeft rust dat ik weet waar ik aan toe ben met all-in ICT. Ook de persoonlijke dienstverlening spreekt me erg aan. Je kent elkaar bij naam en dat praat toch makkelijker. Ik merk dat onze mensen ook tevreden zijn over de helpdesk van Calmira. En dat draagt weer bij aan hun werkplezier.”