Voor ons is goed werkende én goed beveiligde ICT heel belangrijk

Jeroen Jaspers, Teamleider bij Rechtswinkel Tilburg, over de samenwerking met Calmira.

klantcase rechtswinkel tilburg

Toen Jeroen Jaspers bijna tien jaar geleden startte bij Rechtswinkel Tilburg werd alles nog geprint en in mappen bewaard. “Al vrij snel besloten we om over te stappen op een dossier management systeem en daarnaast onze infrastructuur goed op poten te zetten. Dat was het moment waarop we kozen voor Calmira.

Bescherming van gegevens

“Voor ons is de bescherming van gegevens van onze klanten enorm belangrijk. Wij werken met gevoelige informatie en een kwetsbare doelgroep. Onze klanten zijn mensen met een laag inkomen en vaak sociale problematieken. Dus naast voldoen aan de AVG, willen we er zelf ook alles aan doen om informatie veilig en betrouwbaar op te slaan.”

“Bereikbaarheid staat op een gedeelde eerste plaats met de bescherming van gegevens. Want als mail en telefonie niet werkt, dan hebben we een groot probleem. Een extra uitdaging is dat onze organisatiestructuur anders is dan standaard. We werken met zo’n 35 rechtenstudenten die meestal voor kortere periodes aan ons verbonden zijn. Daarnaast werken zij veel vanuit huis en gebruiken ook hun eigen devices, zoals een mobiele telefoon.”

Ze kennen onze organisatie en komen proactief in actie

“Mede door onze organisatiestructuur heeft het even geduurd voordat de medewerkers van Calmira onze organisatie goed in beeld hadden. Ik merk dat ze het nu echt begrijpen. De oplossingen van Calmira zijn goed afgestemd op onze wensen, behoeftes en werkwijze, zonder poespas en extra’s die we toch niet gebruiken.”

“Ik ben oprecht tevreden. Het is ook fijn dat ze proactief contact opnemen. Bijvoorbeeld als een computer dreigt uit te vallen, als we ergens op kunnen besparen of als we iets moeten verbeteren aan onze beveiliging. Die dienstverlening is heel waardevol. En als we feedback hebben omdat iets niet lekker loopt, pakken ze dat op en gaan ermee aan de slag.”

Is er iets aan de hand of heb ik een vraag, dan weet ik wie ik moet bellen. De lijntjes zijn kort en de mensen weten wie wij zijn. 9 van de 10 keer word ik meteen verder geholpen.

Jeroen Jaspers, Teamleider Rechtswinkel Tilburg

Van een lokale server naar de Cloud

“In de coronaperiode zijn we nog meer gaan thuiswerken. Calmira heeft er toen voor gezorgd dat we soepel overgingen naar beheerde werkplekken en Microsoft 365. Inmiddels werken we allemaal in de Cloud en dat heeft onze werkprocessen sterk verbeterd.”

Samen nadenken over meest optimale beveiliging

“Nu zijn we toe aan de volgende stap. Daarom start binnenkort een nieuw, groot ICT-project rondom beveiliging. De cybercrimineel wordt steeds vernuftiger en met ons werk wil je er alles aan doen om te voorkomen dat er digitaal ingebroken wordt.” “Samen met Calmira denken we na tot welk beveiligingsniveau we moeten gaan, welke stappen we willen zetten, wanneer het slim is om die stappen te zetten en wat de kosten zijn. De nadruk ligt daarbij vooral op wat werkbaar is en wat niet, ook voor de thuiswerkplekken. Dat is voor onze gebruikers erg belangrijk. Hun werk moet immers altijd door kunnen gaan.”